dinsdag, juni 08, 2010

Keukenrek

Na het bezoekje aan het atelier van Bep, en dan bedoel ik haar leuke winkeltje en de woonkeuken waarin wij gezellig aan het quilten waren op 28 mei, heb ik weer zoveel ideeën opgedaan. Zo wilde ik ook in mijn keuken een soort van keukenrek waar je spulletjes op kan zetten en aan kan hangen.

Na veel gespeur op marktplaats..... bedacht ik mij dat ik nog zo'n soort plank met houten knopjes had. Deze heeft altijd boven de commode gehangen in de baby kamer van mijn kinderen. Zowel de commode als deze plank heb ik nooit weg kunnen doen. De commode staat bij ons in de gang en de plank lag ergens boven op een kast.

De plank is antiek grenen. Nu heb ik hem goed geschuurd, de houten knopjes eraf gehaald en daarna met muurverf geschilderd in een zachte terra kleur. De volgende dag heb ik de plank met kalkwas ingesmeerd en uitgeborsteld. Daarna mooie antieke haken uitgezocht (bij de Action) en deze erop geschroefd.
En kijk het resultaat!!!

Oja, die beer en de pannenlapjes heb ik al eens eerder gemaakt.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Linda,
    Leuk joh, je bent dus al vanaf januari bezig.
    Je keukenrek is leuk geworden.
    Ik mis alleen de datum bij je berichtjes.Meestal staat dat onderop bij geplaatst door.
    Gr. Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk rekje is het geworden.Leuk is het bij bep, he. Paar keer met kerst een workshop bij haar gedaan.
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen