woensdag, juli 14, 2010

Favoriete jurk nagemaakt

Ik heb mijn favoriete jurk nagemaakt. Alles opgemeten en geknipt en daarna in elkaar genaait. De jurk is van een zwitsers katoen (kreukt minder) en is hier en daar opengewerkt (soort van embroidery). Het topje heb ik van dubbele stof gemaakt. Op de markt heb ik gisteren een mooi kantje erbij gezocht voor onder het topje en aan de onderkant van de jurk.
De jurk heeft geen elastiek of rits, hij kan zo over mijn hoofd aangetrokken worden.
Ook heb ik er een sjaaltje bijgemaakt. Hier als haarband gebruikt. Hij zit heerlijk.


5 opmerkingen:

  1. Wauw hé, wat knap! Staat prima joh, lekker zomers! Mooie dag vandaag, groeten, Daniëlle PS Nog bedankt voor je blogvisite, ik kon geen emailadres van je vinden dus dan maar even zo hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurk. Hij staat je geweldig, en wat een mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De jurk is mooi geworden! Heerlijk als het warm weer is. Heb je wel eerst een patroon getekend of direct de stof geknipt?
    Groet en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeeh hee!
    Echt heel knap, en hij staat je super, DIVA :-)

    groetjes Bren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief stofje. En met de kantjes is hij helemaal romantisch. Hij staat je ook goed. Knap hoor zo zelf nagetekend.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen