dinsdag, juli 20, 2010

Paard met sulky geborduurd

Voor een kennis van mijn ouders heb ik deze handdoek geborduurd. Via hem krijg ik vaak "oude" spullen, zoals een melkbus, grote zinken tijl, houten wiel, zinken emmer etc. Deze spullen gebruik ik ter decoratie van mijn tuin en dakterras. Vaak brengen mensen deze spullen bij hem en hij geeft dat dan weer door. Zo hebben mijn ouders ook oude fietsjes en stepjes voor de kinderen gekregen. Mijn ouders hadden vroeger dravers. En mijn vader reed dan ook mee met paardenkoersen op Duindigt, Alkmaar, Wolvega en nog meer. Echter twee jaar geleden hebben ze het laatste paardje weggedaan, mijn vader werd er te oud voor om nog mee te doen met deze paardenkoersen. Maar omdat mijn ouders nog wel de mogelijkheden hebben om paarden te trainen, en dan bedoel ik een grote stal met trainingsbaan, komt deze meneer vijf keer in de week zijn paardje trainen.

Ikzelf heb nooit iets met paarden gehad. Vond het wel leuk als er weer een veulentje bij ons geboren werd. En dat was bijna wel elk jaar. Als deze veulentjes groot genoeg waren, ongeveer 3 jaar, ging mijn vader ze weer trainen voor de koersen. Mijn dochter, bijna 10 jaar, is wel helemaal weg van paarden. Ze baalt dat opa nu geen paarden meer heeft nu zij er de leeftijd voor heeft. Maargoed, één keer in de week heeft ze nu les bij de ponyclub in de Zuid-Oost Beemster. En als ze op de fiets naar mijn ouders gaat, komt ze altijd langs een weiland waar 3 pony's staan. Daar stopt ze dan ook altijd even op de heen en terug weg.
Hier zit Valerie op Govert Goudglans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten