maandag, juli 05, 2010

Tiramisu

Hieronder één van mijn favorieten wat toetjes betreft!! Deze Tiramisu maak ik met chocolademelk en dus niet met koffie of sterke drank. Probeer hem maar eens!!















Tiramisu

Hoofdbestanddeel van dit Italiaanse nagerecht is Mascarpone, een verse roomkaas uit Lombardije.

Ingredienten voor 8 personen (of voor 4 personen en dan twee dagen….)

4 eierdooiers
100 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
500 gram Mascarpone
Lange vingers (2 pakken)
Chocolademelk
Cacaopoeder voor het bestrooien

Bereidingstijd: 30 minuten
Koeltijd: minstens 8 uur

Klop de dooiers schuimig en strooi er lepel voor lepel de suiker bij. Blijf kloppen tot de suiker is opgelost. Klop er dan lepel voor lepel de Mascarpone door en blijf kloppen tot de massa dikvloeibaar en romig is.

Leg de helft van de lange vingers als eerst laag in een rechthoekige schaal en giet hier chocomelk over zodat het in de lange vingers trekt.

Verdeel de helft van de Macarpone over de lange vingers en strijk de bovenkant glad. Let erop dat ook de ruimte tussen de lange vingers met de crème wordt gevuld.

Verdeel dan de rest van de lange vingers over de crème en giet hier weer de chocomelk overheen. Daaroverheen gaat de Mascarpone, die ook weer zorgvuldig wordt gladgestreken.

Bestrooi de bovenkant met een dun laagje cacaopoeder en laat de Tiramisu minstens acht uur maar beter een hele nacht in de koelkast staan.


Veel plezier met het maken en eten van deze Tiramisu!!

1 opmerking:

  1. Klinkt heel erg lekker. Zal ik het doen of zal ik het niet doen? .... ik ga het doen !

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen