maandag, september 20, 2010

Scrap Quilt

Zoals ik al eerder schreef is het volgende project van mijn quilt-groepje de Scrap Quilt. Afgelopen woensdag heeft iedereen de repen stof aan elkaar uitgedeeld. De patronen werden die avond nog even besproken en nog wat restanten van stof werden gesneden.

Dit weekend ben ik begonnen met mijn reepjes op maat te snijden en aan elkaar te naaien. Het zijn vierkante blokken geworden, bestaande uit 3 repen.

 

Hieromheen komt in een effen crème-stof een rand en daaromheen nog 1 of 2 randen. Op de effen crème-stof wil ik dan bloemen maken in nog wat andere scrap-stofjes. Hieronder zijn de vierkante blokken in stroken aan elkaar genaaid.  


 Nog wat "restjes van de restjes"...

Het linker stofje wordt de achterkant van de quilt. Uit de crème-stof wil ik de driehoekjes snijden en een brede rand eromheen maken. Van de roosjes stof wil ik daar weer een rand omheen maken.  


6 opmerkingen:

  1. Hoi Linda,

    Leuke vrolijke kleurtjes, daar word je vanzelf blij van!

    Lijkt me erg leuk om te maken.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat moet daar een werk in zitten! Ik vind het zo knap dat het allemaal zo netjes en zo recht is! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    De emami jurk staat nog op de planning hoor, maar is nog even uitgesteld vanwege andere projecten. Nogmaals bedankt!

    Groetjes,
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk, maar het resultaat mag er nu al zijn.

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Linda, wat wordt dit leuk!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, Bent u in financiële problemen? Lening af te betalen rekeningen en schulden? Wil een nieuw bedrijf te starten of verbeteren van uw bedrijf? Contacteer ons vandaag voor financiële oplossingen e-mail: mikepetter11@outlook.com kwalificatie: 1) De lener moet ten minste 18 jaar oud 2) Zelfs met slecht krediet, het krijgen van een lening kredietnemer garantie 3) financiering kan worden verstrekt tegen een lage credit zijn.

      Aanvraag voor een lening

      Naam:
      land:
      Adres:
      Telefoon:
      Leeftijd:
      Status:
      Bezetting:
      Maandelijks inkomen:
      Bedrag van de lening:
      Duur:
      Doel van de fondsen:

      Dank aan de heer Mike Petter

      Verwijderen
  5. Looking lovely! Scrap quilts are wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen