donderdag, december 02, 2010

Sinterklaas suprises voor school.

Op school gaan ze vanaf groep 5 lootjes trekken. Je moet vervolgens voor dat kindje een surprise en een gedicht maken en een cadeautje van 3,50 euro kopen. Alexander heeft een jongetje getrokken. Als surprise hebben we een taaipop aangekleed als Zwarte Piet. In de zak zit het cadeau. We hebben voor het jongetje een handdoek met het AJAX-logo en zijn naam erop geborduurd.


Valerie heeft een meisje getrokken. Als surprise hebben we een ronde cake gebakken. Daar het cadeautje ingestopt, en vervolgens met marsepein bekleedt. Omdat ze van dansen en zingen houdt hebben we van marsepein een microfoon erop gemaakt. Eerst wilde ik voor haar ook een mooie handdoek borduren, maar dat was moeilijk in de taart verstoppen.... Nu is het een nagellak, een gummetje en pen geworden.


Morgen hebben ze het Sinterklaas-feest op school. Ik hoop dat ze er veel plezier aan beleven.


Groeten,
Linda

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige taart Linda! echt heel knap gedaan, zonde om aan te snijden en op te eten. Mijn zoontje is 11 jaar, maar de fictie en de werkelijkheid lopen toch nog door elkaar, het is maar net hoe je er zelf mee om gaat, kinderen kunnen nog zo lang in de volwassenwereld vertoeven en je bent maar zo kort kind. Jij ook een fijne sint!

    groetjes, Jenanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke surprises hebben jullie gemaakt, Super mooi. Veel plezier op school en een fijne sint. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en heel erg origineel! Wat een heerlijk werk hebben jullie er van gemaakt! Ik ben dol op surprises, helaas de rest van de fam niet, dus dit jaar niet aan de knutsel voor Sinterklaas. Dan geniet ik maar dubbel van die van jou!

    Groetjes,
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Linda,
    Tsjonge zeg...wat gaaf gemaakt!! De surprises zijn al een kado op zich...ik denk dat er morgen twee (en de rest) stralende snoetjes rondlopen!
    Wat een mooi initiatief van de gebreide mutsjes voor India. Jammer dat ik niet breien kan.
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee om het cadeautje in de taart te verstoppen. Dit ga ik proberen te onthouden. Ook het aangeklede taai-taai popje vind ik erg leuk. Beide erg geslaagd. De kinderen zullen er vast veel plezier van hebben.

    Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Linda,

    Wat een leuke surprises! Ik denk dat de ontvangers erg blij zullen zijn met hun suprise. Niet ieder kind heeft ouders die zo handig zijn en/of mee willen helpen! Jammer maar helaas!
    Het is ook zo leuk om te doen, niet?
    Fijn Sinterklaasweekend!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen